Tabung sumbangan

layout

si CANTIK & si HENSEM

nuff

Jom Klik


Get this widget here

Tuesday, October 23, 2012

Ubat jerawat


JERAWAT? oh TIDAK!!!!! Dekat 3 bulan aku alami masalah jerawat yang kritikal untuk aku. MENCIK MENCIK MENCIK!!!! sebelum aku alami jerawat berterusan selama 3 bulan ni, jerawat hanya akan datang bila seminggu sebelum period. Sedih gilorrrrr~ TENSI TENSI TENSI! aku tgk muka. Ngadu kat kawan baik aku.. Kat semorang aku ngadu, sakit. Sakit woiii! die tumbuh merah-merah, nanah, kecik-kecik. 

dolu masa aku belajar aku selalu bermakeup, tak da pon masalah ni sampai kritikal. grrrr! sejak ak berpraktikal muka aku menjadi-jadi. Terkena allergic. Macam produk bertukar-tukar semata nak hilangkan jerawat aku..

Sampai skin lab aku guna, TAK JALAN! Hada labo, TAK JALAN. NATASYA? die buat kulit aku mengelupas mula nyer. Krim malam dia, alhamdulillah buat reda sikit jerawat aku. Tapi bila ramai kata kat aku natasya produk bahaya, ak macam dah seram. LAGI TENSI! whatsapp along, "TOLONG! tension kulit aku ni" kesian along kena dengar aku bebel panjang-panjang! whatsapp kiwan "KULIT aku..." kiwan suruh pergi klinik kook. Aku tak caye dah semua ubat-ubat ni.. 

Tapi dulu pon aku pernah alami masalah ni, aku menggunakan T3 mycin lotion pny. Laju jalan. Sekarang lembabbbbbbbb!!!! mungkin makin tua, makin lembabbbbbbbbbb!!!! Last ly, aku pergi jugak klinik KOok kat kuala kangsar.. 1st time in my life aku g klinik ok. HAHAHHAHA! selama ni bayar sehengget jer kat hospital. itu pong jarang amat!

pergi-pergi jumpa doktor, doktor tanya sakit ape. Terus aku merengek. NI nampakkkkk!!! HAHAHAH! doktor kata ni mau hilang 2 3 bulan ni dik.. grrr! takpe, nanti saya datang klinik lagi. Laju doktor bagitahu, TAPI KLINIK NAK TUTUP DAH. errrr? nak bukak cawangan kat mana. TUTUP TERUS! saje jer doktor ni kannnnnn~

ni ler ubat die bagi
1. doxycillin
2. vit c
3. clindamycin gel
4. pencuci muka.


ubat biji ni macam membazir jer aku bayar. Sebab, ak bukan boleh telan ubat pong.


so, if korang ade masalah kulit cam aku, aku suggest ubat ni kat korang. clindamycin ade tab, gel n lotion. aku pernah guna lotion. Laju! tapi die ade bau ubat yang sangat kuat. Gel? aku baru guna, so nanti aku update. ubat-ubat ni korang boleh dapat kan kat farmasi pong!! cuma dia antibiotik.

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

key-one said...

hewwhewww. weiii rugi ahh x mkn ubat tu. xnak bagi aku. kih2. vitamin tu telan jelerr