Tabung sumbangan

layout

si CANTIK & si HENSEM

nuff

Jom Klik


Get this widget here

Saturday, December 8, 2012

bercuti di singapore

Tahun ni aku decide nak bercuti di singapore. WHY? sebab, singapore kan dekat. HAHAHA. Sebenarnyer sebab wancik and family duk kat Singapore. Jadi selamat la sikit. HIKHIKHIK! ini kali kedua aku berada di sana. Cuma kali ni aku membawa adik-adik dan tanpa guide. AKU YANG PALING TUA..


emgeeeee..

Tapi tak per. Walaupong takut kita kena wat muka konfiden, baru org ade konfidensi dengan kita kan. puihhhhhhh.. Weollss decide nak g naik train ajer. Itu jer paling senang dan murah. ni kan percutiaan budak-budak. Dah macam rombongan budak sekolah. Seorang dewasa harga tiket pergi balik dari kuala kangsar ke woodlands around rm 103.00.. itu duet malaysia k. Kalau beli kat singapore 51dollarsing ker? separuh harga ker? NO! OK! die tetap 103. tapi 103dollar sing. Baik korang beli tikeet siap2 dekat malaysia.

24/11/12 kalau ikut tiket train kami sepatut bertolak jam 10.26 pagi dari kuala kangsar. puih janji melayu. 10.30 pg baru sampai train nyer.. pukul brpe sampai singapore? tiket tulis 8.45p.m .. lg kena tipu, kul 9.30p.m bru smpai. itu kira ok. Dulu masa aku pergi kul 10 lebih malam baru sampai. HAHAAA! itu bkn tipu senarnye. deme bajt jer jam tuh. Kadang-kadang ade kerosakkan jadi terlewat la. Duk lama-lama tak lapar ker? gilo baq hangggg! lapor nak mampuih. Mujur en ade bawak stok makanan, cekedis cekedis satu beg. Fuhhhh~ ibu plak spare tuk kami nasik kerabu AFN restoran



tudung ungu tuh adik sedara aku, eira. Iolls call dy 'adik'. kami sama-sama adik. ngee..  kami tido, bangun, makan, tido, bangun, makan.. sepoloh kali ulang. Kul 9 jgk sampai. huhhhhh.. ohhh b4 aku lupa. Nak masuk singapore korang kena isi satu borang. borang tuh korang boleh dapat di sebelah kanan kastam singapore..

ok. 9.30p.m aku sampai woodlands. Wancik tinggal dekat falkland rd. Korang tak perlu risau bila sampai singapore tak tahu cam mana nak bergerak. di luar train station tuh, ade tempat taxi stand. bus stand pong ade. tapi better naik taxi, sbb korang tak tahu bus numb berapa nk ke tempat di tuju. korang tak perlu berebut. sebab disana dorang diajar beratur. so ikut turn. mmg taxi sentiasa ade. ohhh yer,bayaran taxi tuh bergantung kepada berapa jauh perjalanan dan brand ape taxi korang. hahaha. sbb aku pernah tgk ade mercedes taxi. dari woodlands nak ke falklands rd tuh, around 10 dollar. murah la tuh.. sbb be4 ni ak pernah kena 12 dolarsing. hahaha. duet malaysia rm25. tuihhhhhh.





berminyak abes muka iolss.

taxi dorang semua ade gps.ok. tp selalu deme dah hafal jalan. terlalu banyak nama tempat,jadi pemandu ade kala keliru. kalau korang tak tahu jalan tuh, kata jer tak tahu. aku ni berlagak , kata la tak tahu. hahaha..tp mujur aku masih ingat jalan rumah wancik. jadi fuhhhhhh tak sesat..

alhamdulillah kami selamat tiba.. bawak budak budak, bukan reti penat. sampai jer dema terus main game ni.



aku pon xtau ape nama dye. hahaha.




oh ye! before aku lupa, once korang masuk singapore, korang punya line hp, tak kira la maxis, celcom or digi or etc.. ia akan bertukar kepada line singapore iaitu SINGTEL. if maxis, satu mesej di hantar ke mlaysia akan di caj rm1.00 ok. if celc kalau tak salah aku, around 50sen. dan.. if ade org call korang, kredit korang akan ditarik jugak. harap maklum. hahaha. mujur aku ade whatsapp n viber.. fuhhhh fuhhhh.. ibu call aku pong pki viber tau. hahaha

habis part one. STAY TUNE FOR PART 2, 3