Tabung sumbangan

layout

si CANTIK & si HENSEM

nuff

Jom Klik


Get this widget here

Sunday, December 9, 2012

Application Edit gambar

Application edit gambar untuk smart phone ni, dah banyak kan.. sekarang orang tak perlu da nak masukkan gambar dalam lappy, pastuh edit guna Photoscape or Adobe photoshop. Tuh lame nyer. Sekarang dunia smart phone. Semua di hujung jari telunjuk plus hantu korang. 

Meyh, aku nak tunjuk korang satu application ni. SYIOK! Taktahu la dy baru ker, or dah lama. Tapi aku baru jumpa. 

PIXLR EXPRESS. Download jer kat play store korang tuh. 

   
ni icon die. Yang iolss bulat kuning tuh. *purplenye theme titewww an an an*


nampak tak 4 petak bawah tuh?  "ADJUSTMENT". kat situ korang boleh sharp an gambar, Nak blur kan ker, nak adjust contrast gmbar tuh ker.. 


2nd kotak tuh EFFECT. Nampak tak 7 kotak kat atas die? setiap satu tuh ade effect setiap sendiri tau.. 
contoh nyer, gambar di bawah. EYH! before tuh nampak tak word n kotak FADE tuh? korang boleh adjust kepekatan gambar tuh di edit. takkan merosakkan gambar ori pong. seolah-olah teknik tampalan la.




3rd kotak OVERLAY. Kat sini korang boleh edit, seolah-olah dekat gambar korang ade bokeh-bokeh, ada api, ade asap. BANYAK LA! nampak tak kat kotak flame tuh, bawah tuh ade garisan biru? itu aku tgh download die. 



Lastly border. 

Tarraaaa... da siap. Kebanyakkan gambar di singapore ari tuh, aku edit menggunakan application ni. Senang! sambil jalan, sambil edit. ngeee!  Tapi cam tak lawa kan2? sbb aku guna galaxy tab 2. So, gambar n edit tampalan tuh jdi besar.. 

model sementara ni, ialah adam alif phillips. Adik sedara aku.

selamat mendowload.!

No comments: