Tabung sumbangan

layout

si CANTIK & si HENSEM

nuff

Jom Klik


Get this widget here

Tuesday, September 4, 2012

29 Februari

Ahad lepas aku keluar dengan budak si kecik, comel, plus gojes(bukan aku kata,die kate ler). HAHA! itu ler ciwawa, tp takde ler gambar die. so, tak boleh nak kenal kan. kita org keluar tengok 29 februari. dan pendapat aku mengenai cerita ni, cerita ni sangat laaaaaa boring! OK..

aku tipu! untuk aku rugi kalau xtengok.. sebab cerita ni berlainan sgt dengan cerita cinta yang ade kat malaysia. Filem 3D yang fantasi dan musical,.. dan die lebih mengenai cinta dan
perjalanan hidup Budi yang dilahirkan pada tahun lompat 29 Februari 1896 dan hanya dimakan usia 4 tahun sekali membuatkannya sentiasa ditinggalkan orang yang tersayang. Dia tengok, ibu ayah, kawan baik die (razak) serta kekasih die (Lily) meninggal dunia. oleh kerana dia ni tak makan di usia dia, jadi dia dapat menjalani kehidupan zaman pemerintahan jepun, dapat menyaksikan kemerdekaan, dan merasai 55 tahun merdeka. Kalau nak diikutkan usia dia menjangkau 120 tahun..


kisah ni senang di kata kan, cinta sepanjang zaman. Remiy Ishak sangat lain ok dalam cerita ni, lain dengan watak dia before ni. Dulu aku selalu dengar org kata die ni sesuai watak mamat bangla. NO! kali ni, dengan watak BUDI ni, dye seperti benar-benar lelaki melayu zaman dulu..

Dan apa yang best, lagu-lagu dalam ni, sangat feeling jiwang tangkap leleh giler...



(pssst! gua macam dah jatuh cinta lah dengan FORTEEN!)

KORANG KORANG semua mesti tengok cerita ni.. takkan mengantuk. kerana ni bukan serius tangkap jiwang leleh. kerana ade unsur kelakar dalam ni..




*ohye, doodles ni aku amik dari blog someone. tapi takingat siapa empunya die. cume doodles ni di save ade name mus1. SO, THANKS!!!!!! kepada empunya. comel sangat!

3 comments:

Atiqah Wadiah said...

ramai ckp citer ni best..

dEdEQ dE wIshEs said...

BESHNYE LEH TGOK WAYANG .. DA LAME NI XG TGOK WAYANG

Unknown said...

bestkn filem tu..